<$BlogRSDUrl$>

2004-04-26

نگوییم «مگابایت»، بگوییم «مبی‌بایت».
اینو یه دوست قدیمی نوشته که معلومه خیلی قاط زده بوده:


(2004-04-26 10:34:53) roozbehghaffari: akhe man az daste to chikaar konam? har chi roozbeh.* o roozbeh@* bood miri ghable man migiri. roozbeh@gmail.com ro ham rafti gerefti. bokhore too saret. kooftet beshe. ey bemiri elaahi!


2004-04-23

آهان یه ایده‌ی ناب برای این که نوشته‌ی قبلی‌م حسین درخشانی‌تر شه: «در این طرف دنیا یه رشته‌یی هست به اسم fact checking که ...»
من داره کم‌کم اعصابم از سوتیای شرق خورد می‌شه. امروز نوشته بود «تیم برنرز لی، پدر اینترنت». اولاً اینترنت خواهر و مادر هم نداره، چه برسه به پدر، ثانیاً برنزلی رو پدر وب حساب می‌کنن نه اینترنت. (کاری به مادر وب نداریم فعلاً.)

یا اون روزی که سن بهزاد نبوی رو نوشته بود به نقل از سخنرانی‌ش تو مجلس، ۶۳ نوشته بود در حالی که خبرگزاری‌ها ۶۲ نوشته بودن.

بدتر از همه وضعیت این روزنامک آخرشه. این آقایی که اینا رو می‌نویسه خود «اطلاعات‌غلطیان»ه. من از تاریخ مشروطه خبر ندارم که به روز و ساعت بهش اشاره می‌کنه، ولی خیامو می‌شناسم. این چیزیه که من تو ویکی‌پدیا راجع به نوشته‌ی «نوشیروان کیهانی‌زاده» درباره‌ی خیام نوشتم: «مثلاً در مورد خیام می‌نویسد که تقویم فعلی ایران توسط خیام تکمیل شده است که اکثر محققین خلاف این اعتقاد دارند، تاریخ تولد و فوتش را دقیق می‌نویسد که محل بحث فراوان است، در مورد دقت تقویم شمسی و گرگوری صحبت می‌کند که با توجه به تغییرات نامنظم دوره‌ی گردش زمین به دور خود و خورشید بی‌معنی و نادقیق است، مرجع لغت «جبر» را عنوان کتاب او می‌داند در حالی که کتاب خوارزمی به همین عنوان قبل از کتاب خیام منتشر شده و بسیار زودتر از آن به زبان‌های اروپایی ترجمه شده و به تأیید بسیاری منبع اصلی کلمه‌ی «جبر» است، «نوروزنامه» را متعلق به او می‌داند در حالی که نظر اکثر محققین خلاف این است، و ذکر می‌کند که وی همکلاسی خواجه نظام‌الملک بوده است که به نظر بسیاری داستان است.» تازه خیلیا، از جمله دکتر معصومی که تو شریف تاریخ علم و تاریخ ریاضی درس می‌ده و تو فرهنگستان رئیس گروه «زبان و رایانه»س، می‌گن اصلاً این خیامی که ریاضی‌دان بوده شاعر نبوده، همه‌ی این شعرا رو می‌گن «منسوب به خیام».

چیزی که نگرانم می‌کنه، اینه که بعضی جاهای دیگه‌ای که ما هیچی در اون زمینه حالیمون نیست اینجوری سوتی بدن. اون‌وقت همه‌ی خواننده‌ها می‌شیم مثل آقای کیهانی‌زاده که مث اینکه جداً فکر می‌کنه خیام و نظام‌الملک و حسن صباح همکلاسی بوده‌ن.

میشه اینا لطفاً یه فکری به حال دقت به جزئیات‌شون بکنن؟ (این جمله‌ی آخری خیلی حسین درخشانی شدا!)

2004-04-22

گویا gmail به بلاگری‌ها اکانت می‌ده: «roozbeh@gmail.com»! اینه!

بهمن دارُش کلی واسه خودش کلاس گذاشته که من چون خیلی فعالم و کارم درسته بهم دادن. نه باباجان، به عمله‌هایی مثل من هم می‌دن!

2004-04-21

ما الان وسط هفته‌ی جهانی خاموش کردن تلویزیون هستیم.

2004-04-18

یه خبر وحشتناک: احمدی‌نژاد یکی از کاندیداهای جناح راست برای ریاست جمهوری آینده است.

2004-04-13

دوستانی که علاقه‌ی خاصی به فحش آبدار فارسی به شکل نوشتاری، مثل «تو گوه میخوری که بخوای با من بحث کنی» (مشکل املایی از اصل است) دارند، مراجعه کنند به ویکی‌پدیای فارسی تا ببینن فحش‌خور من چقد ملسه!
کسی می‌دونه چی کار باید کرد که این رادیو فردا دست از spam کردن ما برداره؟ spam که می‌کنن هیچی، از کدپیج مبارکه‌ی ۱۲۵۶ هم برای این کار استفاده می‌کنن.