<$BlogRSDUrl$>

2005-07-04

این آقای عبدالکریم لاهیجی فرموده‌اند که: «اما ما مدافعان حقوق بشر، در انتظار فرصت هستيم که کساني را که طي سال هاي گذشته دستشان به خون بيگناهي آلوده شده و يا در صدور دستور قتل و آدم ربايي و شکنجه شرکت داشته اند، شناسايي کنيم و چنانچه در خارج از ايران ولو براي چند روز به سر مي برند به مراجع قضايي کشورهايي که اصل صلاحيت جهاني را پذيرفته اند، معرفي نماييم و محاکمه هايي از نوع محاکمه سروان الي اولد داه طي ماهها و سالهاي آينده براي شکنجه گران، آدم ربايان و آدمکشان در دادگاهي خارج از ايران تحقق يابند.»

من بعید می‌دونم کسایی که آقای لاهیجی می‌خوان به این راحتی گیرشون بیافتن، ولی یه ایده‌ی خیلی خوب اینه که از دم دستیاشون شروع کنن. من اصولاً زیاد راجع به «بنی‌صدر» نمی‌دونم که اونم جنایت کرده یا نه، ولی فکر کنم کارای مجاهدین خلق اصولاً تو هر دادگاه عاقلی جنایت محسوب می‌شه، که گویا به اعضای خودشون هم رحم چندانی نداشته‌ن. خوب حالا اونیایی که آقای لاهیجی منظورشونه شاید نخواستن بیان اون طرفا، ولی مجاهدین خلق که تو اروپا پلاس‌ن. تازه قراره به امریکا هم تو جنگ با ایران کمک کنن....

مستقلاً یه فایده‌ی دیگه‌ای هم که پیگیری وضع مجاهدین خلق داره، اینه که حکومت ایران اعتماد پیدا می‌کنه که این ادعای حقوق بشری جدیه و فقط کوبیدن حکومت ایران نیست. حتی ممکنه تو جمع کردن مدرک کمک هم بکنن. خلاصه لطفاً نقدو بچسبین.